זמן עמוק - טיפול במשימה שדורשת זמן רב וריכוז
top of page
  • תמונת הסופר/תטלי סגל

זמן עמוק - טיפול במשימה שדורשת זמן רב וריכוז


ברוב המשרות יש לנו משימות קצרות ומהירות מסוג ה"מעכשיו לעכשיו", ויש משימות שהן יותר "כבדות", שלוקח זמן לעשות אותן – משימות עומק שכרוכות בלמידה, קריאה, עיבוד של חומר, פיתוח של ידע חדש ובעיקר בכתיבה רבה. כשמכון עוזמ"ת הזמינו אותי לסדנת ניהול זמן - הדגישו בפניי את האתגר של העוזרים המשפטיים, שמטפלים בתיקים משפטיים מורכבים, משימות שדורשות הרבה זמן, קשב ומיקוד - אך הרבה פעמים השוטף מכריע. מכירים את זה גם אצלכם? משימות העומק הן לרוב משימות היותר-חשובות והפחות-דחופות, לכן הן נוטות להידחק הצידה לטובת "כיבוי השריפות" - למרות שהן אלה שבאמת מקדמות ומצמיחות את הארגון.

אז כיצד ניתן בכל זאת לייצר את הפוקוס הנדרש לטובת משימות עומק? ההמלצות שלי מתחלקות לכמה "משפחות" - אתן דוגמאות משלושה ממדים.

טיפ 1 - בממד הזמן - התחשבות בשעון הביולוגי: לכל אחד מאיתנו יש את השעות הטובות שלו. זה משתנה מאדם לאדם, אך נמצא שבממוצע מדובר בחלון הזמן שבין השעות 11:00-09:00 בבוקר. המשמעות: קבעו דייט עם עצמכם לעבוד על משימת העומק בין השעות האלה. חבל לבזבז את השעות היקרות האלה על מיילים, טלפונים דיונים... מה שתעשו בשעה אחת בתוך "השעה הטובה" שלכם - יימרח על פני שלוש שעות בשעה פחות טובה ביום.

טיפ 2 - בממד המקום - השולחן עליו אתם עובדים: אם יש לכם אפשרות כזאת, הציבו בפינת המשרד שולחן נוסף, שיכול להיות גם שולחן קטן, עם הפנים לקיר ומרוקן מכול (ללא ניירת, ללא חפצים, ללא טלפון וללא מחשב) – מעין "בועה", וכשאתם מחליטים לצלול למשימת עומק - שבו שם. אגב, ניסוי באונ' הוואי הראה שסטודנטים שלמדו בחדר עם שולחן עבודה בלבד (כמתואר) – הצליחו ב-10 נק' יותר בציון הממוצע שלהם מסטודנטים אחרים.

טיפ 3 - בממד התודעה - "כלל 20 השניות": סידור המשרד קובע מה תעשו כשתיכנסו אליו בבוקר. מה שתראו מול העיניים בעשרים השניות הראשונות - זה מה שתמצאו את עצמכם עושים בתחילת יום העבודה. ודאו ערב קודם, שאתם מניחים את חומרי הגלם של משימת העומק שלכם על שולחן העבודה שלכם, ושאתם סוגרים את כל הקבצים והחלונות במחשב - ופותחים את המסמך שקשור במשימה האמורה...

בהצלחה :) תעבירו את זה הלאה...



על הכותבת:


טלי סגל, סגן-אלוף במיל', מנכ"לית, מייסדת, יועצת ומרצה בכירה ב"בו בזמן" - בית התוכן לניהול זמן בעולם העבודה החדש.

באה לעשות לכם סדר במשימות ובראש - לבחור נכון, להספיק יותר ובנחת....


בו בזמ"ן היא לא רק שיטה לניהול זמן, אלא שיטה לתפירת שיטה אישית לניהול זמן עבור המשתתפים.

בא לכם לפגוש אותנו ולקבל מכל הטוב הזה שיש לנו לתת לכם?


לקהל הרחב (לפרטיים+מארגונים):


לגרסת העמוקה - לפצח את נושא ניהול הזמן שלכם לאחת ולתמיד, ולבסס הרגלי ניהול זמן שיקדמו אתכם בכל תחום בחיים, קורס מאסטר לניהול זמן - התוכנית הכי יסודית ואפקטיבית שקיימת כיום בארץ.


לגרסה הקלילה - קורס דיגיטלי (3 פרקים מוקלטים, סה"כ 10 שעות לימוד) - ראו בחנות שלנו דיגיטלי עם טלי.


לארגונים:

להזמנת הרצאות וסדנאות לארגונים או לקבלת הצעת מחיר:

כתבו לנו בדוא"ל: talisegal@bobazman.com

או בטלפון: טלי - 052-9276510, תמי - 054-8142600

או פשוט להשאיר הודעה בוואטסאפ או באתר ונחזור.


היכנסו להתרשם וללמוד גם באתר האינטרנט שלנו בתוכו תוכלו לקרוא גם המלצות של משתתפי ההדרכות של בו בזמן.


ואם בפייסבוק עסקינן - אם אתם עדיין לא חלק מקהילת ניהול הזמן שלנו "להספיק יותר ובנחת"... אז קדימה!



כרגיל.. מאחלת לכם "לבחור נכון, להספיק יותר, ובנחת" :)



100 צפיות
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page